tisdag 8 mars 2011

Har bytt soffskal.

Hej på dig, nu var det ett tag sen igen...
I ett tidigare inlägg skrev jag om vår soffa Göteborg. En soffa vi gillar men är såååå sunkig. På bilden nedan ser du sunksoffan, kanske ser man alla fäckar av te, kaffe, choklad, välling och troligen fotsvett...haha. Jag och min man kom till "the house of spa" IKEA och hittade det tyg jag en tid har sökt efter! Det var riktigt skoj att sy men ruggigt tråkigt att sprätta alla sömmar (jag använde det gammla som mönster), klippa var inte heller skoj, ja inte när årets första soldag krockar med soffskalsdagen... Här vill jag höra ett WOW!
Se nu faktiskt det är rent. (nu får du läsa detta med städoraklets
svensk/engelsk dialekt på äntligen hemma)

Nu känns det snyggt fräscht, dock lite hal... men så fint!!

1 kommentar:

  1. Men OJ!
    Jättefint!

    Tror knappast du skulle vilja se om jag hade klätt om en soffa. Du kan Du!

    Ses snart!
    Bamsekram till dig min fina vän.
    Linda

    SvaraRadera